Złoty numer telefonu kojarzy się z czymś rozpoznawalnym i łatwym do zapamiętania. W związku z tym wydawałoby się, że doskonale nadaje się jako wizytówka firmy, która chce przykuć uwagę klientów. Takie numery przeważnie składają się albo z takich samych cyfr albo z prostego do zapamiętania ciągu cyfr. Wszystko po to, aby w krótką chwilę udało się zanotować go w pamięci. Posiadanie takiego numeru często nadaje firmie swego rodzaju prestiż.
Złoty numer możemy kupić na przykład za pomocą aukcji internetowych. Istnieje mnóstwo ofert zachęcających do kupna numeru, zatem możemy dowolnie przebierać i wybierać. Inną opcją jest zakup złotego numeru u operatora sieci komórkowej. Ceny wahają się od kilku do nawet kilkuset złotych! Niestety operatorzy, którzy posiadają pulę takich ‚złotych numerów’ często wykorzystują je do tego, aby zarobić na nich horrendalne kwoty. W tej sytuacji chyba naprawdę warto zastanowić się, czy potrzebujemy takiego numeru. Jednak z drugiej strony, jeśli mamy firmę i planujemy jakąś dużą kampanię reklamową, to łatwy do zapamiętania numer może okazać się kluczowy w jej powodzeniu.
Warto rozważyć wszystkie argumenty. Zakup złotego numeru uzasadniałaby chęć powodzenia akcji marketingowej. Ludzie są wzrokowcami, jeśli nawet raz zobaczą łatwy do zapamiętania ciąg cyfr, nawet nieświadomie utrwali im się to w pamięci. Kolejnym argumentem przemawiającym za inwestycją w taki numer jest także chociażby możliwość zarobku. Czasem uda się trafić na okazyjną cenę,a wtedy nic nie stoi na przeszkodzie, aby odsprzedać numer drożej. Jeśli zaś nie mamy dużo pieniędzy, może lepiej będzie po prostu zastanowić się nad jakimś innym rozwiązaniem?