Wpływ numeru telefonu na wizerunek firmy

Dobra, uczciwa i godna zaufania firma powinna kojarzyć się klientom z profesjonalną i odpowiedniej jakości obsługą. Wizerunek firmy buduje się przez długi okres czasu. Nie wolno zapomnieć nawet o najdrobniejszym detalu.

Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma kojarzyła się kupującym z fachowością i kompetencją. Powinniśmy pamiętać o tym, że klienci często mają jakieś pytania lub wątpliwości i wtedy będą chcieli się z nami skontaktować. W tym momencie niezwykle istotne jest umieszczenie numeru telefonu na stronie internetowej (czy też na wizytówkach itp.). Dzięki infolinii interesanci będą mogli w szybki sposób skontaktować się z naszą firmą, zapytać o produkt, czy usługę. Zdecydowanie usprawni to komunikację i oczywiście proces sprzedaży.

Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce przeważają małe i średnie przedsiębiorstwa, liczba osób w nich pracujących nie jest duża. Często nawet zdarza się, że jedna osoba zajmuje się odbieraniem telefonów kilku firm. Dlatego też niektórzy podają numer komórki jako numer kontaktowy. Niestety popełniają tym samym spory błąd, ponieważ nie wpływa to pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa. Ludziom numer telefonu komórkowego w większości przypadków kojarzy się z czymś mało profesjonalnym, załatwianiem spraw ‚przy okazji’ i generalnie z małą firmą. A tego przecież nie chcemy!

Bezapelacyjnie lepiej będzie prezentował się numer stacjonarny, jako numer kontaktowy. Kupujący będą mieć świadomość, że będzie z nimi rozmawiała kompetentna, wyznaczona do tego osoba, która pomoże im w rozwiązaniu ewentualnych problemów. Odpowiedni numer telefonu (najlepiej stacjonarny!) wpłynie na poczucie wiarygodności firmy i tego, że klienci będą wiedzieć, że zostaną odpowiednio dobrze obsłużeni.